Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

Het is maar weer eens tijd voor een nieuwe update

De plantjes krijgen nog steeds dezelfde dosis voeding, namelijk 5ml hypro en 1.2ml atami bloombastic(0,2 teveel als voorgeschreven).

Hier wat fototjes van de genotsknotsjes
    IMG_0080.jpgIMG_0081.jpgIMG_0084.jpgIMG_0085.jpgIMG_0086.jpgIMG_0087.jpgIMG_0091.jpgIMG_0093.jpgIMG_0094.jpgIMG_0097.jpg

IMG_0098.jpgIMG_0099.jpg
    Over deze 2 laatste fotojes heb ik nog een vraagje, je ziet op de eerste foto een veldje met topjes, op de tweede foto hetzelfde veldje met topjes, alleen links in beeld 1 van de hoofdtoppen. Nu is mijn vraag: Worden die kleine topjes, de topjes die van onder het net naar boven zijn geklommen nog een beetje dikker?

Groetjes!

Comment

Dat gaat lekker!

met nog een aantal weken voor de boeg mag je er zeker vanuit gaan dat die nog dikker gaan worden! maar qwa groote niet vergelijk baar zijn met je hoofdtoppen. Maar ze genieten lekker van je zonnetje, en niet vertopt onder een bladerdek dat scheelt sowiso. En aan hun ontwikkeling zover te zien wordt het zeker rookbaar!

die ww van welke zaadboer heb je ze? heb zelf aantal keer ww gehad en vind dat de ene zaadboer mooiere planten heeft als de andere vandaar m`n vraag.

groeten mafferd

Comment

De linkerplant is een Ice, van female seeds. De rechterplant is een WW van Seedsman.

De volgende keer ga ik northern light groeien van rqs, northern light vind ik echt een nice soortje

Edit: welke zaadboer vind jij de mooiste ww tot nu doe dan mafferd?

Comment

koop een hps!!! deze zijn als complete set maar 65 euro en dat zorgt ervoor dat de toppen ook echt volgroeien en hard worden. onder spaarlamp of tl krijg je altijd veel fluffyerige toppen als onder een hps.

110watt tl + het verlies van al die trafotjes kost ook wel 150 a 200 watt stroom..

waarom werkt tl of spaarlamp niet???

het licht van tl straalt maar zo weinig bruikbaar licht uit dat de plant simpelweg niet genoeg licht om kan zetten in energie, en als de plant maar weinig energie heeft probeert ze daarmee hoofdzakelijk te overleven. en gaat ze lang niet zo lekkere en harde toppen (zaadvangers om voort te planten) produceren als wanneer ze wel genoeg licht krijgt. het licht is bruikbaar genoeg om planten groen te houden, maar te weinig om het voortplantingsproces aan te gaan en grote zaadopvangende plakkerige harde toppen te maken

voorgroeien kan op zich prima onder tl, maar zelfs hiervoor zou ik een kleine hps pakken omdat je anders 3 keer per dag je tletjes op de goeie hoogte moet hangen
          als je ze te hoog hangt (10 cm) strekken ze als een malle, als je ze er te dicht op zet (3cm wat qua licht het beste is) zitten ze met een halve dag of minder tegen de lamp. ook is je kleine plantje de hele dag druk om haar blaadjes optimaal naar het zonnetje te richten, die ze niet helemaal kan vinden, waardoor die stopt met waar die mee bezig was,, groeien....

als je het al doet, dan moet je scroggen om alle blad wat er aan zit licht op te laten vangen maar zelfs dan zit er te weinig bruikbaar licht bij.

maargoed een gewone plant situatie geen scrog ook niet getopt.
          onder tl = bovenste 5 a 10 cm van de hoofdtop redelijk, de rest slecht of niet eens volgroeid.
          150 watt hps = bovenste 20 a 40 cm vd plant goed, daaronder word het fluffy, of ze moeten het licht tijdens groei weten te bereiken. het blad om de top heen is de snelste weg qua energiebron voor de toppen.
          250 watt hps = bovenste 30 a 50 cm vd plant goed, daaronder word het fluffy, of hetzelfde verhaal als 1 regel hierboven..
          400 watt hps kan toch de meeste wietplanten wel voldoende voorzien om overal harde toppen te creeren, groot of klein, in iedergeval zoals het hoort, hard..
          600 watt hps is helemaal goed maar produceert enorm veel meer warmte.. gevolg dikkere afzuiging nodig.. ook doen sommige soorten het beter onder 400watt
          1000 watt is onbenullig en overdreven, nog niemand heeft mij echt weten te overtuigen dat dat beter is..

eigenlijk voor topkwaliteit,, heb je de 400watt wel nodig, heb zelf nu 250 en dat hangt qua kwaliteit aan de onderkant van goed, maar nog lang niet perfect.
          volgend rondje werk ik met een dimmable 400watt evsa die je dus kan dimmen op 200 300 400 en 440 watt kan zetten. 60% vd ronde op 200watt en dan elke week een klikje omhoog draaien

je moet niet kijken wat het kost, je moet kijken wat het oplevert
          het kost misschien alles blij elkaar een beetje geld qua lamp/licht/voeding/stroom/enz maar als je er maar 50 gr goeie wiet afhaalt heb je jezelf alweer 500 euro aan shop bezoekjes bespaart

groet
          Last edited by mr pitbull; 18 May 2012, 17:21.

Comment

@ mr pitbull Ja ik ben zeker van plan over te stappen naar een hps, zoja dan zoiezo een 150watt...Maar dan zit ik met het volgende probleem

Die 150w hps word veels te warm voor een kast van mijn afmeting toch? En hoe zit het dan met de afzuiging? 120mm computerfans voldoen dan niet meer toch?

Volgende grow wordt er een met Northern lights, van rqs. Heb ik nu al besloten haha! Alleen hoe ik het ga aanpakken, is nog maar de vraag, als het kan dan zoiezo hps!

Comment

120mm computerfans of andere computerfans voldoen zowiezo niet, die verversen de lucht veels te weinig, aan het eind van de run loopt je lv veels teveel op waardoor je vieze vochtige graswiet krijgt, of erger toprot. veels te weinig vermogen om de vochtige warme lucht af te voeren.

bij de bouwmarkt heb je kleine badkamer ventilatoren die +- 120 m3 verplaatsen, maar zelfs dat is aan de lage kant.

een ik zou zowiezo minimaal 300m3 afzuiging nemen voor elk hok, anders kun je het klimaat in de kast amper regelen. de goedkoopsten kosten nog geen 100 euro, en met regelmaat staan er gtools 420m3 met fancontroller op marktplaats voor 75 euro.. nieuw!!

zo superwarm word een 150 watter niet hoor, door ruimteproblemen heb ik mijn 250 watter aan het eind maar 15 cm van de planten afhangen maar als je een ventilatortje langs de lamp laat blazen verbrand er bijna niks.

Comment

wil hier even in springen heb hier ook pc fans icm een 150w hps, dit is wel goed te doen mits je wel een beetje een fatsoenlijke soort neemt. zelf heb ik die van 140mm deze zitten bijna op 150m3(koste 10,- euro) en een fancontroller kost zon 35 euro, digitaal temp geregeld dmv autmatisch toeren aanpassing. tot 4 fans apart instelbaar met aparte sensors. Zelf heb ik ook een 60mm fan op de lamp gericht staan met een temp sensor vlak bij de toppen als het daar te warm wordt gaat die fan harder draaien.

ik ben er echt dik tevreden over! heb al tijd een goede max/min temp in m`n hok tot nu toe.

groeten mafferd.

Comment

het gaat wel ja, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd en dan kun je maar een paar planten neerzetten anders krijg je de lv nooit rond 40% aan het einde..

ook vind ik het grappig om te zien dat mensen vaak voor net zoveel geld aan spaarlampen of huis tuin en keuken fannetjes besteden als dat goed spul kost..

ik denk, net als bij je overstap naar hps, dat als je overstapt op een goeie afzuiger met klimaat regeling, je het wel me eens bent

ook ik ben begonnen met spaarlampen en een pc fannetje, en zei toen ook dat het wel ging, maar je haalt er pas wat goeds af, als je een beetje investeerd in het materiaal.. is mijn ervaring..

Comment

Leuke discussie!

Ik denk, ondanks de goeie posts van joost, mafferd en mr pitbull, dat het uiteindelijk belangrijk is dat je je eigen doel voor ogen houdt! De een neemt sneller genoegen met mindere toppen dan de ander. Mensen die baat hebben bij goeie wiet, dienen daarvoor ook te investeren, anderen die ook uit de voeten kunnen met een eigen wietje van mindere kwaliteit, besparen dan ook liever op de bijkomende kosten van het telen.

Het kweekje van Joost ziet er naar mijn idee erg leuk uit, en ik denk dat het resultaat + eventuele meer behoefte dient te bepalen wat er wel/niet nog extra in de gereedschapsskist geinvesteerd gaat worden.

Smookse!

Comment

Ben blij dat er in ieder geval mensen zijn die het mooi vinden mag zelf ook niet klagen.

Hier dan nog eventjes wat foto's van vandaag.

Ze krijgen nog steeds 5ml hypro per liter water, en ze krijgen 120% bloeistimulator. (1.2ml/l)

IMAG0120.jpgIMAG0121.jpgIMAG0122.jpgIMAG0123.jpgIMAG0124.jpgIMAG0125.jpg

Op de eerste 2 fotos zie je al duidelijk dat er bruine haartjes beginnen te komen? is dit wel goed of is dit te vroeg? Verder ben ik echt heel erg benieuwd hoe dik de topjes gaan worden

groeten

Comment

ooh ik vind het wel mooi, maar ben hier op het forum gekomen om samen voor een lekker wietje te zorgen, en ik spreek alles wat ik vind ook gewoon uit, als het niet gewaardeerd word moet je het ook zeggen, dat typ ik gewoon "mooi hoor"

maargoed ik zag dacht ik dat jij ook voor kwaliteit ging, en niet voor kwantiteit,,, maar kwaliteit loopt bij het kweken van wietplanten hand in hand met kwantiteit als je dikke harde toppen maakt, heb je veel wiet, en is de kwaliteit ook super..

begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen dikke cola's, maar veel meer als dit wat je nu hebt gaat het echt niet worden, jij krijgt op deze manier erg magere maar heel harige toppen.. daar ga je gegarandeerd koppijn aan overhouden, dat kan ik nu al aan de foto's zien. als je ze straks te drogen hangt blijft er bijna niks meer over, en krijg je van die ingedroogde scherpe wiet..

en nogmaals, het is absoluut niet bedoeld om je af te kraken, het is goed bedoelt, zodat je de volgende ronde weer frisse ideeen hebt om jezelf te verbeteren

Comment

Nee natuurlijk waardeer ik alles wat er gezegd word. En alles wat ik nu doe, is voor de toekomst een goeie leer + betere lampen, dat moet in de toekomst zeker wel beter worden dan dat het nu is of word.

Hoe dan ook, dit is mijn eerste kweek ooit en het is meer om te kijken hoe alles een beetje werkt. Desondanks vind ik kwaliteit wel belangrijker dan kwantiteit, draai liever 10 joints die ik lekker vind dan 15 joints waarvan ik zeg mwa...

Comment

Worden er wel meer als 15 die je lekker vindt En idd, dit is goeie leerschool, we moeten toch ergens beginnen?
                            Succes met afbloeien, kom zeker nog vaker kijken!
                            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

ziet er goed uit,
                              Prachtig tch man!

lekker knutselen en zo!
                              One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

Sorry mensen, even een weekje geen tijd gehad om aan het posten te blijven, ben nu niet thuis maar morgen komen er pics!

Comment

Bezig...
                                X